Promocja biura rachunkowego niewielkim kosztem
Promocja biura rachunkowego niewielkim kosztem
Nie wystarczy otworzyć działalności gospodarczej, by osiągnąć sukces. Nawet początkujący przedsiębiorcy wiedzą, że kluczowa w rozwoju każdego biznesu jest odpowiednia strategia marketingowa. Zaistnienie na rynku jest tym trudniejsze, im większa jest w danej branży konkurencja. To problem dobrze znany biurom księgowym. Walka o miejsce na rynku wymaga w tym przypadku pokonania konkurentów oraz przekonania potencjalnych klientów do powierzenia księgowości firmy.
Jest jednak kilka sposobów, które pomogą zdobyć klientów, nawet jeśli początkowy budżet na kampanie reklamowe nie jest wysoki. Co więcej, skuteczność tych metod – jeśli zostaną odpowiednio zastosowane – może być bardzo satysfakcjonująca. O jakich metodach moda?
Dostosuj metody do sposobu świadczenia usług
Istotną kwestią, która w znaczącym stopniu wpływa na skuteczność reklamy, jest dobór właściwych kampanii. Po pierwsze należy wybierać tylko takie reklamy, które mają szansę zadziałać w określonym przypadku. Dlatego, zanim zaangażujemy środki, zastanówmy się, jakie metody pozwolą dotrzeć do naszej grupy odbiorców. Dobieramy je nie tylko do grupy docelowej biura rachunkowego, ale także rodzaju i sposobu świadczenia usług. Znaczenie ma między innymi to, czy działalność jest prowadzona wyłącznie w siedzibie biura, czy zdalnie za pomocą dostępnej e-platformy? Czy biuro rachunkowe będzie działać na rynku lokalnym, czy jest też otwarte na nawiązanie współpracy z przedsiębiorcami z innych rejonów kraju? Analiza strategii marketingowej oraz segmentacja klientów wpływa istotnie zarówno na skuteczność, jak i koszt kampanii.
Biura rachunkowe na rynku lokalnym
Jeśli dopiero rozpoczynamy działalność, możemy poszukać pierwszych klientów w najbliższym otoczeniu. Takie działania nie wiążą się z żadnym kosztem, a już na start mogą przynieść pożądane efekty. Rozmowa z rodziną, znajomymi, spotkanymi w sąsiedztwie ludźmi i poinformowanie ich o prowadzonej działalności może okazać się zaskakująco skuteczne. Jeśli ci nie korzystają z usług księgowych, warto poprosić ich o polecenie kolejnym osobom. Poczta pantoflowa to metoda dość powszechnie stosowana przez początkujących przedsiębiorców.
Świadcząc usługi na rynku lokalnym, warto zaistnieć w social mediach lokalnych społeczności. Jeśli księgowy będzie udzielał się tam w tematycznych dyskusjach i pomagał w rozwiązywaniu problemów i wątpliwości trapiących przedsiębiorców, może wygrać z konkurencją i pozyskać lojalnych klientów.
Działalność lokalna i ogólnopolska
Niektóre metody sprawdzają się doskonale zarówno w przypadku biur świadczących usługi lokalne, jak i oferujących księgowość on-line. Wśród nich warto wymienić witrynę UslugiKsiegowe.pl, gdzie reklamuje się już wielu księgowych z całego kraju.
Skutecznie może też zadziałać branie udziału w powiązanych tematycznie dyskusjach na forach internetowych. Udzielając porad i wnosząc merytoryczną wartość do dyskusji, można zbudować wokół swojej osoby wizerunek eksperta.
Bardzo skuteczną metodą w pozyskiwaniu klientów będzie prowadzenie tematycznego bloga. Publikując na nim treści będące odpowiedzią na wątpliwości czytelników, biuro księgowe zdobywa zaufanie potencjalnych klientów, buduje wizerunek eksperta i zachęca tym samym do nawiązania współpracy. Co więcej, poprzez blog sprowadza dodatkowy ruch na swoją witrynę, co również sprzyja nawiązaniu kontaktu z kolejnymi klientami.
Reklama – niezależnie czy to biura świadczącego usługi lokalne, czy on-line – nie musi być kosztowna. Jeśli zostanie dobrze przemyślana, może przynieść doskonałe efekty, nie nadwyrężając budżetu początkującego księgowego. Kluczowy jest tutaj wybór właściwych metod. Warto dobrze go przemyśleć, zanim poczynimy pierwsze wydatki.
Najnowsze komentarze