Bezpieczne usługi rachunkowe, czyli jakie?
Powierzając naszą dokumentację biurowi rachunkowemu, musimy mieć pewność, że powierzamy ją w dobre ręce. Właśnie dlatego – poza takimi kwestiami, jak profesjonalizm danego biura, doświadczenie, indywidualny stosunek do klienta itp. – warto też zwrócić uwagę na to, czy współpraca z tym biurem będzie po prostu bezpieczna.
Usługi rachunkowe muszą być ubezpieczone polisą OC, i ten standard spełnia każde biuro (podobnie zresztą jak w przypadku niekaralności). O trosce o bezpieczeństwo świadczy więc nie taki pakiet podstawowy, ale ubezpieczenia dodatkowe, obejmujące inne czynności, jak np. rozliczenia z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. Chodzi o to, aby żadna sytuacja, w której będzie konieczne domaganie się odszkodowania, nie była niepokryta polisą. Ważne też, czy umowa z danym biurem zwalnia nas z odpowiedzialności przed Urzędem Skarbowym. Czasami taka klauzula się zdarza i jest to bardzo przydatne, bo inaczej można mieć spore problemy – w końcu żadne przedsiębiorstwo nie chce wchodzić na wojenną ścieżkę z fiskusem.
Najnowsze komentarze